Propositie ontwikkeling voor succes2018-09-10T09:58:34+00:00

Vernieuwde propositie die past en aanslaat

Het ontwikkelen van een duidelijke en competitive value proposition is de eerste stap voor een effectieve en succesvolle innovatie. Elke innovatie (vernieuwing) heeft veel ideeën nodig. Ideeën worden omgezet in concepten en na een selectie wordt dit omgezet in een solution met een duidelijke value propositie. Een goede propositie sluit aan bij de wensen van klanten, matcht met de voordelen van het product en is uniek. Dit is de truc.

Het beste uit veel ideeën

Bij conceptontwikkeling hebben sommige bedrijven veel ideeën en kunnen niet kiezen. Anderen hebben te weinig ideeën en hebben niets te kiezen. In beide gevallen gebeurt er niets. De creatief regisseurs van Creatieve Koppen helpen je op een inspirerende manier om minimaal 300 ideeën te bedenken, conceptontwikkeling een boost te geven en maken de selectie van de beste 30 ideeën. Daarvan worden er 3 uitgewerkt in een concept, een inspirerend platform dat als springplank dient voor innovatie, activatie of onderscheidende marketing. Zo filteren we het beste idee uit veel ideeën.

Wetenschappelijke creativiteit

Veel ideeën die aan een vergadertafel of tijdens een brainstormsessie ontstaan worden snel door een ‘ja, maar’ of andere beer op de weg vermoord. Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Creativiteit is leuk, maar je moet er wel klaar voor zijn. De creatief regisseurs van Creatieve Koppen kennen de creativiteitstheorie als geen ander en gaan graag een stapje verder, het menselijke brein in. Conceptontwikkeling is namelijk meer dan alleen het bedenken van ideeën. We weten hoe creativiteit in het brein ontstaat en weten hoe we dat proces kunnen stimuleren. Het enige dat we daarna hoeven te doen is sturen op resultaat.

Een succesvolle propositie sprint

Innovatie sprints

Een vijfdaagse Sprint is een effectieve aanpak om in een week te werken aan een innovatie binnen je team of organisatie. Een Innovation sprint kan uitgevoerd worden in een week of in meerdere weken tot maximaal 4 weken. Het doel is hierbij dat het innovatie team dedicated bij elkaar zit en de fases: problem finding, solution finding en conceptontwikkeling doorloopt. In het proces worden de doelgroep en stakeholders op de hoogte gehouden.

Ga verder naar Innovatie Sprint

Innovatie proces tot succes

Innovatie is niet iets wat je een keer per jaar doet. Succesvolle organisatie starten regelmatig nieuwe innovaties en begeleiden ook meerdere innovatie tegelijkertijd. Je kunt niet alles doen en zeker niet tegelijkertijd. Daarom is het van belang een goed lopende innovatiemotor te hebben. Wij helpen met het organiseren van innovatie.

Ga verder naar Innovatie proces

Wat voor een conceptontwikkelingen realiseren wij

 
 

Over Creatieve Koppen

Creatieve Koppen is een innovatiebureau dat gespecialiseerd is in het organiseren en realiseren van innovatie. Benieuwd naar onze denkwijze en wie wij nou écht zijn?

Meer over ons

Categorieën