Beste idee challenge 2016-11-07T19:09:33+00:00
beste idee challenge

Allemaal out-of-the-box

Creatieve Koppen is specialist in het faciliteren van ideegeneratie en conceptontwikkeling. De creatieve sessies die we daarvoor gebruiken leveren niet alleen geweldige ideeën op voor het kraken van specifieke cases, maar zijn ook zeer geschikt voor teambuilding, assessment en evenementen. Met beste idee challenge betrek je iedereen in de wedstrijd voor het beste idee!

De beste ideeën zitten verstopt in je collega’s. Ook in die van jou.

Verschillende resultaten uit honderden ideeën

Een goed idee bedenken is hard werken. Daarom gebruiken de regisseurs van Creatieve Koppen intensieve brainstormsessies waarbij een groep mensen aan de hand van wetenschappelijke methoden met een opdracht aan de slag gaat. Tijdens een Het Beste Idee-challenge worden barrières weggenomen en worden specifieke gebieden in de hersenen geactiveerd. Het doel is om in binnen een uur minimaal 300 ideeën uit de deelnemers te wringen. Daarvan worden er slechts 30 geselecteerd door een jury en slechts 3 verder uitgewerkt. Want één idee is geen idee.

Een unieke beleving voor uw evenement

De methoden die Creatieve Koppen gebruikt tijdens een Het Beste Idee-challenge zijn gebaseerd op de werking van het brein en groepsdynamica. Door een specifieke onderwerp te kiezen dat bij uw evenementdoelstelling past en de gecontroleerde opbouw van de sessie garandeert Creatieve Koppen een unieke 360 graden benadering van de case met verrassende resultaten. Een Het Beste Idee-challenge is een intensief, disruptief, mind blowing en enerverend proces dat de deelnemers volledig uit hun comfort zone haalt en op een unieke manier laat samenwerken.

“En jullie tijd gaat… NU in!”

‘En jullie drie minuten gaan… NU in!’ Terwijl iedereen in mijn groepje naar de stiften en een stapel papier grijpt zie ik dat onze regisseur z’n stopwatch aan zet. Het is menens. We hebben drie minuten de tijd om drie goede ideeën te bedenken met een groep mensen die elkaar niet kent. Maar al snel vliegen wilde gedachten over en weer, piepen stiften over het papier en scheren proppen papier de hoek in. Ik verbaas me ondertussen over hoe die ene stille groepsgenoot zich ontpopt als een ware ideeën machine. De stift van onze beste tekenaar heeft nét de laatste streep gezet als de regisseur roept dat de tijd om is. Gelukt!

Terwijl ik tevreden de resultaten van onze groep bekijk, worden we gesommeerd om onze ideeën achter te laten en een tafel door te schuiven. Daar moeten we het beste idee van onze voorgangers nóg beter maken. Dit is het eerste moment dat onze conceptuele vliegwielen knarsend van richting veranderd moeten worden. Wij zijn immers nog vol van ons eigen beste idee! We zijn drie minuten op weg en we hebben onze eerste verstoring al te pakken. En er zullen er nog vele volgen in de zoektocht naar het beste idee.

Strakke regie -> Het beste idee

Creatieve Koppen is specialist in het faciliteren van ideegeneratie en conceptontwikkeling. Aan de hand van strak geregisseerde en resultaatgerichte sessies creëert Creatieve Koppen een onuitputtelijke bron van goede ideeën voor marketingdoeleinden, innovatietrajecten of veranderingsprocessen. Het beste idee bestaat uit een of meerdere intensieve sessies, waarbij een groep mensen aan de hand van wetenschappelijke methoden met een opdracht aan de slag gaat. De gegenereerde ideeën worden vervolgens geselecteerd op bruikbaarheid en door creatief specialisten doorontwikkeld tot stevige concepten. Afhankelijk van de doelstelling kan er gekozen worden voor het totaaltraject of voor deeltrajecten.

Idee achter ‘Beste idee challenge’

De methoden die Creatieve Koppen gebruikt tijdens de sessies zijn gebaseerd op de werking van het brein en groepsdynamica. Door de specifieke samenstelling van de groep en de gecontroleerde opbouw van de sessie garandeert Creatieve Koppen een unieke 360 graden benadering van de case met verrassende resultaten. Resultaten die zowel creatief als zakelijk slim zijn. Het beste idee is een intensief, disruptief, mind blowing en enerverend proces dat je zeker een keer meegemaakt moet hebben. Als klant maar ook als deelnemer.

PORTFOLIO