Conceptontwikkeling en innovatie 2017-06-19T08:49:34+00:00

Conceptontwikkeling voor een breed gedragen concept

Elke (product)innovatie of onderscheidend marketingconcept begint met veel ideeën en start pas echt met een goede conceptontwikkeling. En om dat ene goede idee te vinden moet je er eerst minimaal 300 bedenken. Onder begeleiding van de creatief regisseurs van Creatieve Koppen lukt het. Elke keer weer.

Hoe helpen wij bij conceptontwikkeling…

Het beste uit veel ideeën

Bij conceptontwikkeling hebben sommige bedrijven veel ideeën en kunnen niet kiezen. Anderen hebben te weinig ideeën en hebben niets te kiezen. In beide gevallen gebeurt er niets. De creatief regisseurs van Creatieve Koppen helpen je op een inspirerende manier om minimaal 300 ideeën te bedenken, conceptontwikkeling een boost te geven en maken de selectie van de beste 30 ideeën. Daarvan worden er 3 uitgewerkt in een concept, een inspirerend platform dat als springplank dient voor innovatie, activatie of onderscheidende marketing. Zo filteren we het beste idee uit veel ideeën.

Wetenschappelijke creativiteit

Veel ideeën die aan een vergadertafel of tijdens een brainstormsessie ontstaan worden snel door een ‘ja, maar’ of andere beer op de weg vermoord. Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Creativiteit is leuk, maar je moet er wel klaar voor zijn. De creatief regisseurs van Creatieve Koppen kennen de creativiteitstheorie als geen ander en gaan graag een stapje verder, het menselijke brein in. Conceptontwikkeling is namelijk meer dan alleen het bedenken van ideeën. We weten hoe creativiteit in het brein ontstaat en weten hoe we dat proces kunnen stimuleren. Het enige dat we daarna hoeven te doen is sturen op resultaat.

Wat voor een conceptontwikkelingen realiseren wij:

Met welke opdrachtgevers hebben wij succesvolle concepten ontwikkeld:

 
 

Bekijk ons portfolio

BEKIJK ALLE CASES