Aanmelder.nl – van identiteit & positionering tot cuby 2016-11-07T19:09:50+00:00

Project Description

aanmelder.nl- Creatieve Koppen

Het DNA van een bedrijf is erg belangrijk. Het is de kern, het kloppend hart. Weet jij wat jouw DNA is binnen jouw organisatie? En kun je dit vertalen naar een aansprekend verhaal? Wij hebben aanmelder.nl geholpen om deze kern te vinden, waar het DNA van de organisatie doorheen stroomt. Dit heeft zelfs geleid tot de geboorte van het karakter: Cuby.


aanmelder.nl logo - Creatieve Koppen

Aanmelder.nl

Aanmelder.nl houdt ervan als een event op rolletjes loopt, mede door aanmelder.nl. Dat maken zij mogelijk door een onmisbare online tool te bouwen voor deze events. Aanmelder.nl is een online tool om deelnemersregistraties te verwerken. Van meerdere seminars tot internationaal congres, de tool stroomlijnt de registratie en management van uw evenement, direct en gemakkelijk online. Geen tijdrovende administratie meer, zodat alle aandacht kan gaan naar wat er echt toe doet in jouw evenement

Aanmelder.nl is een jong team met een voorliefde voor het omzetten van ingewikkelde codes naar een gebruiksvriendelijk product. Als technostarter van de Technische Universiteit Delft hebben ze uitgebreide ervaring en kennis in het ontwikkelen van onlinesoftware. Met innovatie als één van hun belangrijke speerpunten blijven ze aanmelder.nl constant verbeteren. Aanmelder.nl is gevestigd in de dynamische incubator YES!Delft.

Case

“Onze identiteit ontlenen we uit onze kleurstelling en ons logo. Wat we nog wel missen is symboliek (vorm) om ons merk beter te kunnen laden en vorm te geven. Hiermee kunnen we een aansluitend concept vinden voor onze stand tijdens de Event’16 vakbeurs.

Dit gaat ervoor zorgen dat wij dit verhaal in alles kunnen toepassen en doorvoeren. We zijn dan klaar om ons verhaal goed te vertellen.”

Resultaat

We hebben goed geluisterd naar wat aanmelder.nl nodig heeft. Daarom hebben wij aanmelder.nl geadviseerd om eerst goed de identiteit te grijpen en op basis hiervan de positionering te bepalen. We hebben dit weergegeven als het bedrijfsconcept. Tijdens dit traject zijn er diverse interviews plaatsgevonden met de medewerkers. Uiteraard heeft eer ook een creatieve sessie plaatsgevonden, waar we de kern van het verhaal hebben geraakt. Hierna hebben wij het beursconcept gebaseerd op het bedrijfsconcept. Dit fundament/DNA dat wij hebben ontwikkeld, wat ervoor heeft gezorgd dat ze dit hierna overal kunnen doorvoeren. Samen met ons team hebben wij aanmelder.nl begeleid bij het positioneren, bouwen van naamsbekendheid en gericht leads te genereren op de beurs of andere manieren. Dit is stapsgewijs opgepakt via een strak geregisseerde proces, om zo efficiënt mogelijk het juiste resultaat te behalen.

Nadat we de identiteit en positionering hebben aangepakt, is Cuby tot leven gekomen. We hebben gezocht naar een manier hoe we het verhaal van aanmelder.nl op de juiste manier konden vertellen. Een verhaal dat past bij het bedrijf en aanspreekt bij de klanten. Zo werd het karakter geboren. Cuby staat voor de online tool van aanmelder.nl en vertelt het verhaal van aanmelder.nl. Cuby kan zich veranderen in diverse vormen, doordat het een robot is. Aan de hand van de verschillende vormen, vertelt hij dat aanmelder.nl op maat gemaakte oplossingen biedt aan hun klanten. Doordat Cuby in het leven is geroepen kan aanmelder.nl hun verhaal beter vertellen en komt het echt tot leven. Het DNA is gevonden.

Quote

Jelle Roozenburg
Directeur aanmelder.nl

 

“Wij zijn geneigd om alle USP’s te willen vertellen. Het team van Creatieve Koppen heeft ons goed geholpen om duidelijke keuzes te maken en juist de belangrijkste kernboodschap te belichten”