GOM Innovatie Sprint2018-04-30T21:23:40+00:00

Project Description

Port of Amsterdam

GOM schoonhouden: Innovatie Sprint

In slechts 5 dagen van een probleem naar drie sterke concepten. Dat noemen wij een innovatiesprint. Samen met onze opdrachtgever Gom gingen wij met een innovatie team dedicated aan de slag.

Gom (onderdeel van Facilicom) is (ruim) 50 jaar innovatief in het vakkundig schoonhouden van gebouwen. Of het nu gaat om kantoren, productielocaties, evenementengebouwen, zorginstellingen, onderwijsgebouwen, retail of luchthavens. Met ruim 8.000 goed opgeleide medewerkers en doordachte werkmethodieken bedienen zij dagelijks duizenden klanten en eindgebruikers in verschillende segmenten.

Situatie

Gom is (ruim) 50 jaar innovatief in het vakkundig schoonhouden van gebouwen. Of het nu gaat om kantoren, productielocaties, evenementengebouwen, zorginstellingen, onderwijsgebouwen, retail of luchthavens. Met ruim 8.000 goed opgeleide medewerkers en doordachte werkmethodieken bedienen zij dagelijks duizenden klanten en eindgebruikers in verschillende segmenten.

Project

Klantmanagers ervaren dat zij onvoldoende weten van (nieuwe) ontwikkelingen, producten of concepten vanuit Business Development.

De hoofdvraag voor deze case;

Hoe houden we klant-, account- en salesmanagers op de hoogte van de ontwikkelingen/producten/concepten vanuit business development (en mogelijk ook vanuit andere afdelingen zoals kwaliteitszorg en innovatie en marketing)?

Eindresultaat

Dit traject valt bij ons onder conceptontwikkeling waarin we (bestaande) ideeën voor innovaties naar krachtige concepten gaan begeleiden. Dit doen we middels een innovatiesprint. Het sprintteam, bestaande uit 1 Gom medewerker en 1 regisseur vanuit Creatieve Koppen, wist in enkele dagen het werkelijke probleem te achterhalen. Alle ideeën die tijdens interviews en de inspirerende brainstormsessie gegenereerd zijn, zijn vervolgens ontwikkeld naar drie krachtige concepten. Bij iedere overstap naar de volgende fase in het proces, werden zaken gevalideerd bij de stakeholders.

Uiteindelijk zijn er 3 concepten uitgewerkt, ondersteund door een inspirerende visuals die tijdens een presentatie worden voorgelegd aan de directie om zo de volgende fase te starten.

Over Creatieve Koppen

Creatieve Koppen is een innovatiebureau dat gespecialiseerd is in het organiseren en realiseren van innovatie. We leveren consultancy, producten en trainingen.

Meer over ons

Categorieën