Project Description

Innovatie Programma voor Sonneveld Baking ingredients

Voor en met Sonneveld, een internationaal toonaangevend bedrijf op het gebied van bakkerij-ingrediënten, hebben wij een innovatie programma opgesteld en uitgevoerd wat er toe heeft geleid dat Sonneveld de volgende stap kon zetten in haar ambitie om te groeien als innovatief bedrijf.

Creatieve Koppen heeft ons geweldig geholpen de innovatie van Sonneveld Group BV verder te innoveren en ons naar het volgende maturity level te brengen, zodat we onze klanten nog meer kunnen helpen samen met ons te groeien in toegevoegde waarde.

Dr. Ir. Peter Weegels, Sonneveld - Director European Bakery Innovation Centre

Situatie

Sonneveld biedt met haar activiteiten, producten en services, oplossingen die de uitdagingen en processen in de bakkerij minder complex maken. En daarmee het alledaagse leven en werk van de bakker eenvoudiger! De (internationale) marktpositie van Sonneveld is goed, maar om maximale aansluiting te houden bij de sterk veranderende markt wil Sonneveld graag een volgende stap zetten in haar Innovatie-Maturity.

Project

We hebben met Sonneveld de huidige Innovatie-Maturity van de organisatie vastgesteld en op basis daarvan een op maat gemaakt plan ontwikkeld waarin precies die activiteiten zijn opgenomen die maximaal bijdragen aan het zetten van de volgende stap als innovatief bedrijf:

  • Innovatie strategie: Op strategisch niveau het doel en de weg bepalen.
  • Innovatie Management: Alle activiteiten die bijdragen aan het goed inrichten van de processen, manier van werken en het trainen van mensen.
  • Innovatie Executie: Starten met uitvoeren van innovatie projecten. Het uitvoeren van innovatie sprints en het opleiden van innovatie sprint masters.

Resultaat

Het belangrijkste resultaat is dat door training en vastleggen van de manier van werken, innovatie een onderwerp van gesprek is geworden in alle lagen van de organisatie. Meer bewustwording van het belang van innovatie en dat het iets is dat van iedereen binnen de organisatie is. De opgestelde innovatiestrategie heeft voor heldere doelen gezorgd en een concrete roadmap (3 jaar) om verder te bouwen aan een innovatieve organisatie. Op korte termijn zullen de eerste innovatieprojecten (producten/processen) worden opgestart volgens de nieuwe manier van werken (innovatiesprints).

We zijn heel trots op de stap die we samen met Sonneveld hebben gezet om hun innovatie ambitie te realiseren en we kijken uit naar de stappen die we in de komende tijd nog met elkaar gaan zetten.